Full fart

Det är redan full rulle i skolan. Måste erkänna att det känns skumt att behöva göra läxor efter skolan och faktiskt plugga. Hade bara enkla ämnen förra terminen och denna terminen har jag Engelska och Amerikansk Historia. I engelskan så ska vi läsa, ha grammatik och lära oss nya ord. Några av de orden är rena grekiskan för mig men det blir nog bra! Amerikansk Historia är intressant. I SO hemma när vi läser historia vill de att vi ska ha djupa reflektioner, dra paralleller, egna slutsatser osv. Idag sa min lärare att jag blev för djup. Trodde inte man kunde bli det med reflektioner om historia men tydligen så kunde man det! Det är ett helt nytt sätt att lära för min del. I speech så har jag påbörjat mitt tal vilket ska vara underhållande. Fick en riktigt bra start idag och det kan bli riktigt riktigt bra! Är sjukt taggad!


Var på skolans basket match idag! Go Pirates!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0