Back to school

Efter två långa dagar hemma fulla med uttråkande tv-tittande så var det tillbaka till skolan som gällde idag. Inte fruktansvärt mycket att ta igen vilket alltid är skönt. Slipper ett prov imorgon så jag får helgen på mig att plugga vilket alltid välkommet. Hade en lång diskussion med min kära moder idag på skype efter skolan. Vad skulle jag göra utan dig mamma?? 
På lördag klockan 06.15 (ugh vad tidigt!!) avgår skolbussen mot vårat första speech meet. Speech är alltså en kurs jag läser i skolan och man tävlar även i det. Det finns olika genrer man kan välja och jag har valt underhållning. Så jag har skrivit ett tal om mitt utbytesår. Så på lördag är det tävling som gäller, pirrigt!! På söndag lär det bli lite plugg. 
Idag den 24:e januari är det ett halv år sedan jag lämnade mina kära föräldrar på flygplatsen för att åka hit. 6 månader sedan. Det är verkligen helt galet. Om ca 4 månader är jag hemma... Det är båda glädjande, skrämmande, ledsamt och skumt. Blandade känslor alltså. 
Nu blir det lite sista minuten plugg innan läggdags och vocabulary test imorgon... blööh, vissa av orden är rena grekiskan, eller ah engelska men det känns som grekiska eller något annat komplicerat språk haha. 

Vocab... jippie! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0