stress, press och skit

Onsdag, början av februari, helt okej vecka hittills, trött, provångest, långa skoldagar, ja livet är som vanligt och ganska likt livet hemma om jag ska vara ärlig. Det må vara mycket som skiljer men jag går fortfarande i skolan, jag får fortfarande provångest, jag är fortfarande en trött och lat tonåring som vill sova hela dagarna istället för att sitta i skolan. 
Ingen skola på fredag och vi slutar tidigt imorgon, tack och amen! Dock har vi speech meet på fredag vilket betyder att jag måste gå upp typ klockan 5 på morgonen, men men! På fredag eftermiddag bär det av ner till Lincoln för att kolla på statsmästerskapet i bowling i helgen. Våra killar kvalificerade sig och en av mina kompis så jag ska ner och supporta och ha det roligt. 
Hade stort engelska prov idag, väldigt stresande och nervöst. Vi besvarade först en massa frågor om en bok vi precis läst och en skulle vi skriva två typ "uppsatser" om boken utifrån rubriker. Var väldigt nervös, jag har aldrig skrivit en riktigt uppsats på engelska innan och nu helt plötstligt skulle jag skriva två på en gång och ta ett annat prov också - STRESS och PRESS. Det gjorde inte saken bättre att jag hade ett till prov lektion direkt efter så det tog jag med huvudvärk, nervositet, frustation, trötthet och det var är inte den bästa kombinationen när man tar ett prov... 
Har varit hemma ett tag nu, läst lite svenska nyheter (måste ju hålla mig uppdaterad) och snart blir det skype med kära far. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0