Volleyball, pumpor, zoo och shopping

Jag har haft en utav de bästa helgerna sedan jag kom hit! Det var varit en fullspäckad helg men jag har haft såå roligt och gjort en hel del coola och roliga saker. 
Igår morse blev jag upphämtad vid 8 av Maria och hennes värdmamma. Vi åkte i ungefär en timme, lite mer. Där stannade vi och kollade på Marias värdsyster och deras skollag spela en volleyboll-turnering. De förlorade alla sina matcher vilket var synd men det positiva med det var att vi kunde komma därifrån tidigare och börja vår helg "på rikigt". Vet inte riktigt hur länge vi åkte - somnade goott, haha. 
När jag vaknade var vi utanför Omaha och virrade runt och letade efter "the pumpkin patch". Tillslut hittade vi det, yeay!
Det var som en blanding av "High Chapparal" och Jul på Liseberg fast med Halloween-tema och pumpor överallt. Låter udda men det var väldigt coolt! Vi gick runt, tog bilder, njöt av att vara där. Det var riktigt mysigt, det var väldigt kallt men det luktade sådär kallt och skönt ni vet så jag njöt till fullo. Efter ett tag så åkte vi ut med en traktor på ett släp till ett pumpa-fält och plockade pumpor! Hur coolt är inte det?! Jag tyckte det var riktigt coolt! 
Jag köpte mig en söt liten mini-pumpa. 
När vi var klara på "the pumpkin patch" så åkte vi mot vårat hotell. Vi virrade runt en del och hamnade i en dålig del av staden, på en öde bro, i Iowa, men tillslut hittade vi dit! 
Vi checkade in snabbt och åkte sedan och åt på en mongoliansk (säger man så?) restaurang där man ser när det tillagar maten, man tar maten men den är rå och så ser man när de tillagar den på en stor fet grill typ, lite småcoolt! 
Efter det somnade vi gott på vårat hotellrum. 
Idag så vaknde vi och åt hotellfrukost, amerikanska våfflor med sirap och smör, så gooott men ack så onyttigt men men! 
Efter vi packat ihop oss bar det av till "the Zoo"! 
Det var väldigt nice. Jag menar jag har varit på djurparker innan och sett de flesta djuren men de hade en sjukt stor byggnad som typ såg ut som globen i Stockholm där de hade en "inomhus öken". Så man gick in där och inne i kupolen hade de byggt upp en öken, så man gick runt och kollade på massa djur i en öken, riktigt nice. De hade gjorde likadant med en regnskog, så det var en annorlunda och rolig upplevelse på ett zoo. Deras akvarie ställe imponerade mig, det påminnde min en del om "Sea World" faktiskt. 
Efter "the zoo" så passade vi på att shoppe lite medans vi ändå var i en storstad. Hittade mina efterlängtade aprikos-färgade converse och de var på rea och precis när jag skulle ställa mig i kön så ropar en röst ut i högtalarna "Alla skor på rea är den närmsta halvtimmen 5 dollar billigare än reapriset" snacka om tur!
Hittade också en efterlängtad flanellskjorta, myys!
Nu ska jag sova, är helt slut efter denna helgen! 
Godnatt 

Volleyball

Pumpkin Patch

Pumpor, pumpor, pumpor 

En glad häxa påväg någonstan för Halloween, haha


Påminde mig om "sagoslottet" på Lisberg fast man gick hela vägen


Varför ett bollhav när man kan bada i majskorn? 

Satt i fängelse en stund, som tur var kom jag snabbt ut igen! 


Massa massa pumpor! 


Maria köpte en S'more, fick en tugga - hallelujah vad gott



Pumpa-fält där vi plockade pumpor


Maria med sin pumpa 


Jag med min pumpa, en aning mindre än Marias


Sötaste pumpan! 

Fet äcklig padda, så himla stoor! 

Sjukt cool manet

Maneteeer 

Gigantisk gorilla vilade sig mot fönstret där man tog kort

Regnskogen inomhus


Vattenfall i "inomhus-regnskogen" 


Var tvungen att ta kort! Hur coolt är det inte med en "Svampbob Piñata?! 

Sist men inte minst en bild på mina efterlängtade converse! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0