Pitch Perfect

Hemma efter en trevlig kväll med god mat och ett biobesök. Såg filmen "Pitch Perfect". Väldigt rolig, underhållande och riktigt bra musik. Rekommenderar att se den om du vill se en rolig, skön och bra film på bio. Är osäker på om den går i Sverige än men den kommer antagligen snart om inte annat!
Idag har varit en chill dag, skypade med min kära vän i ca 2 timmar, åt nyttig lunch, kollat på tv, slappat och haft det härligt. 
Blev väldigt glad när Chris kom hem idag med ett stort paket i famnen! Nästan en månad efter att det skickades kom det äntligen fram! Det innehöll bland annat min efterlängtade skinnjacka, mina Dr.Martens (jag älskar converse men efter 11 veckor är det lite tjatig, haha), CHOCKLAD, lakristpipor, ahlgrens bilar och en totalt mosad delicato chokladboll, (jag har ett helt godisföråd uppe på mitt rum nu, haha).
Åt min livs första pumpa-paj ikväll, det var gooott.
Nu ska jag läsa lite svenskt och amerikanskt skvaller bestående av "FRIDA" och "Seventeen Magazine".

 Gjorde "Rice Krispie Treats" igår för tjejkvällen. Busenkelt och cpgott! 
Du smälter smör i micron (lite mer än 1 dl smör) 
Häller i ett helt paket marshmallows i de smälta smöret och in i micron igen i ca 30 sekunder. Ta ut och rör om och in i 30 sekunder igen. Sedan så rör du om så att marshmallowsen är helt blandade med smöret. Häll sedan i 15 dl "Rice Krispies" (de där kellogs-flingorna) och rör ut i en panna precis som på bilden. Det är valfritt att hälla chokladsås på, hihi. 


Mitt nya favoritgodis är nog de små orangea sakerna där i, glömmer alltid bort vad de heter men goda är dem! 


Min pumpa som jag gröpte ur igår. 

PAKET HEMIFRÅN, GLAD TJEJ

Livets första pumpa-paj

Pitch Perfect, rolig och bra film! 
*galet, läste precis på sf.se att den har premiär i februari hemma i Sverige... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0