GOD JUL

God Jul! Eller snarare God Forsättning, haha! Hoppas alla hade en riktigt mysig jul hemma i Sverige med familj och vänner. Jag är just nu i Iowa, ungefär 7 timmar hemifrån hos min värdmammas föräldrar. Känns riktigt härligt att vara i en storstad igen, haha! Idag har inte varit speciell utan det är imorgon som det läggs allt krut på för amerikaner firar jul på juldagen och inte på julafton. 
Ikväll så åkte vi och kollade på en ljusgrej i en park, det var ljus överallt i alla möjliga former - tomtar, renar, snögubbar, nötknäppare, traktorer, polkagrisar, Jesus krubba, pepparkaksgubbar, ja allt du kan drömma om. Vi åkte även förbi några hus där de verkligen gått "all out" med julljus alltså. Allt är väldigt amerikanskt med ljusen så det är väldigt fräckt och roligt att se för det är inget som jag är van vid. 
Nu ska jag ta och försöka sova så jag är utvilad för "julafton" imorgon, haha!
GOD JUL! 
(Duktig som jag är så lade jag precis in bilder på datorn så ni får se lite blandade bilder från den senaste månaden, haha) 
 

Mall Of America, wop wop
 
Stötte på Louis Tomlinson från One Direction....
 
Jag och lilla Blake innan min skolas julkonsert
 
Min High School Choir
 
Jag sjunger till min värdpappa under ett nummer med swing choir
 
Melissa och jag dekorerade ett pepparkakshus
 
Någon var ambitiös i sin trädgård
 
Polkagris
 
Stencool krokodiltomte 
 
 
 
TRAKTOR
 
Pepparkaksgubbar, så söööta 
 
Man körde under maaaaaassa ljusslingor
 
Tomten och snögubben
 
Någon annan var också ambitiös med sitt hus/trädgård
 
GOD JUL
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0