Galet

Igår var en helt vanlig skoldag fram tills klockan 11.05 då vi hörde i skolans högtalare att vi är under en så kallad "lock down". Det betyder alltså att ingen får lämna klassrummen, byggnaden och att skolan är under hot eller i fara. Jag blev så rädd, det var väldigt obehaligt att veta att något farligt pågick och vi visste inte vad. Jag satt nästan och väntade på att någon skulle komma in i klassrummet och skjuta men TACK GODE GUD så hände inte det. Det som hände var att en pappa försökte ta sina barn i från en av "grundskolorna" här i mitt samhälle. Det var inte på min skola utan den andra. Han blev nekad och blev arg. Han körde otroligt fort genom staden, åkte till affären och hotade med att skada sig själv och andra. Han åkte till litet samhälle på ca 200 personer ca 10 minuter bort där han bor och satte eld på sin lastbil, körde in i väggar och förstörde med sin traktor. Det hela slutade med att han blev skjuten och fördes till sjukhus. Ingen elev eller lärare skadades. En polis blev dock påkörd men fick endast lindriga skador. Det var väldigt läskigt att vara med om och obehagligt. 
Dagen i skolan idag var betydligt lugnare så det är bra! 
Nu ikväll sitter jag och kollar på film och äter godis, haha! 


Reportaget är längre men detta och mer stod på Omahas tidnings hemsida igår kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0