Baby all I want for Christmas is you...

Hej du där!
Jag är så himla dålig på att uppdatera här så det är inte sant. Tänker varje dag på att jag borde blogga och lägga in bilder på datorn men det kommer alltid något i mellan och vissa dagar är jag för lat helt enkelt, haha. 
Just nu så sitter jag här framför datorn och ska skypa med Sofia som är i California på Utbytesår. 
Jul närmar sig med stormsteg och på torsdag redan så är det Lucia! Känns väldigt skumt att de inte firar det alls här för hemma är det en ganska stor grej och för mig även en stor del av julkänslan. 
Imorgon har vi dock julkonsert vilket ska bli väldigt roligt. Jag kommer uppträda med skolkören och även i Swing Choir. Jag ser fram emot detta väldigt mycket! Vi fick våra klänningar för Swing Choir förra veckan så de ska invigas imorgon, kul kul! 
I helgen så var det bowling som gällde och i söndags var det en chill dag hemma med massa bak - majsmuffins, kanel och äppel-muffins, bröd, brownies och morotskaka! Slog mitt personliga rekord i bowlingen i helgen så det känns bra att det börjar arta sig lite i alla fall. 
Skypade med kära mor idag, det var lite tårar från min sida. Helt ärligt så är jul än så länge väldigt jobbigt för min del. Jul handlar om familj och värme och även om jag har min amerikanska helt underbara familj så är det inte riktigt samma sak men jag ska allt klara detta på något sätt, annars är det ju inget roligt! 
Efter jul blir det ännu roligare för den 1:a januari klockan 00.13 på natten ska jag och mina värdföräldrar delta i ett 5 kilometerslopp! Galet va?! Jag är väldigt taggad och jag tränar för fullt för detta nu, typ en timme om dagen faktiskt. För er som undrar så har jag inte blivit en lite amerikansk kötbulle, haha. Jag kommer fortfarande i alla kläder jag hade med mig hemifrån så jag är väldigt stolt över det, befarade att jag skulle komma hem 10 kg tyngre men icke, woho! 
Jag måste bli bättre på att uppdaterar er om vad som händer här! 
I veckan är det julkonsert och skola, i helgen är det bowling och på söndag ska vi till Iowa för att shoppaaaa, wihoo! 
Nästa vecka är sista veckan på min första termin här, det är ganska galet. 
TJO HEJ LEVERPASTEJ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0