Tisdag

FÖRLÅT för dålig uppdatering! Jag har verkligen tänkt på att blogga och hålla er uppdaterade men det har hänt så mycket att jag helt ärligt inte orkat men nu kör vi igen! 
I lördags hände inte så mycket under dagen, jag och Chris bakade lite, mina värdsyskon kom hem och vi åt faktiskt spenatsoppa till lunch. Det var jag som bestämde, haha. Självklart gjorde de sin amerikanska tvist på det och hade "grilled ham and cheese sandwich" till soppan. Kan inte annat än tycka om mina värdsyskon. När alla 3 (4 om man räknar med Chris som bor i Montana) så är det inte en tyst minut hemma. Inte riktigt vad jag är van vid. 
I lördags kväll åkte jag, Chris och Mike och kollade på den nya "Batman"-filmen. Sjukt bra! Du måste se den! 
I söndags var det upp tidigt igen för att bege sig till O´Neill för att möta upp andra utbytesstudenter och därifrån bege sig till stället där vi skulle göra "tubing". Man flyter på en gummisak på en flod. 
Detta gjorde vi i sammanlagt 4 timmar, flöt på floden alltså, haha. Jag satt ihop med en tjej från Thailand som var helt underbar och rolig, en tjej från Schwiez som var jättesnäll, en kille från Norge som jag träffade på camp och tjejen från Schweiz värdsyster. Blev getingstucken!! Och jag som har fobi för getingar... USCH! 
Åt middag på Pizza Hut - jag saknar svensk pizza! Skulle göra mycket för en kebabpizza nu alltså, hahaha. 
Igår i skolan så hände inte så mycket. En vanlig skoldag. Slutade skolan vid halv 4, började volleyboll vid 4, kom hem vid halv 7, pluggade till 9 - DÖD och huvudvärk. Hade världens diskussion med mig själv och kom fram till att faktiskt sluta volleyboll, det tog upp alldeles för mycket tid, tråkigt! 
Idag i skolan så var det "picture day" så klänningen var på. Hade även min audition för "show choir" och jag får reda på om jag kom med eller inte på fredag eller måndag men det kändes väldigt bra och magkänsla brukar ha rätt. 
I eftermiddags så kom jag hem från skolan, chillade, hjälpte Chris med middagen och sedan tog jag min cykel (invigde den idag!!) och cyklade upp till skolan för ett möte för en grupp som håller på mycket med ledarskap och sånt. Sedan så funderar jag på att börja med golf istället nu när jag inte gör volleyboll, får se vad som händer! Nu har jag babblat på länge. Får skriva ett till inlägg och besvara alla dess frågor som kommit, haha! 


Baka baka liten kaka


Spenatsoppa med "grilled ham and cheese sandwich" 


Stor popcorn = STOR popcorn


Dairyqueen - nya favoritstället för glass! 


Från övre raden vänster: Fabia från Schweiz, Daniel från Norge, Maria från Norge, Patrik från Sverige. 
Nedre raden från vänster: Victoria från Tyskland, Luca från Italien, Christian från Danmark, jag och Gun från Thailand.


Picture time under vattenfallet! 


Studenter + familjer


Detta gjorde vi så gott som hela dagen i strålande sol - klagar inte! 


Jag och Gun (som en pistol) 


Chris, jag och Mike


Klagar inte på vädret här! 


Efter en helg med pizza, glass, och massa kakor känns det gott att äta en rejäl sallad! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0